ГоловнаМій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSS | Вівторок, 19.03.2024, 08:56 |
| |
Ви увійшли як Гість Група "Гості"Вітаю Вас Гість |
|
Гурткова робота
Щодо використання у 2018/2019 навчальному році навчальних програм з позашкільної освіти
Графік роботи гуртків на 2018/2019 навчальний рік
Педагогічні прийоми : Лови помилку - пояснюючи матеріал, керівник навмисно допускає помилку. Гуртківці заздалегідь попереджені про це. Навчіть їх реагувати на помилку, заохочуйте їх увагу! Керівник має прагнення, щоб діти не тільки помітили помилку, зрозуміли „помилконебезпечне" місце, але й знали правильну відповідь, гуртківці уважно слідкують за виконанням завдання і коментують, які помилки зроблені, чому, і як треба робити правильно. Відстрочена відгадка - на початку заняття керівник дає загадку (дивовижний факт), відгадку до якого, ключ до розуміння буде надано в процесі заняття. Інший варіант - загадку дають в кінці заняття, щоб гуртківці мали нагоду обміркувати її вдома і на початку наступного заняття вислухати висновки і дати вірну відповідь, вірне тлумачення дивовижного факту. В практиці художньої студії при вивченні законів кольористики педагог запропонував гуртківцям порозміркувати, чому одяг людей влітку переважно світлих кольорів. Ця загадка стала приводом до подальшої розмови про теплі і холодні тони кольору та інші тонкощі кольористики. Фантастичне припущення - керівник доповнює реальну ситуацію фантастикою. Цей прийом дає можливість подивитися на звичні речі з незвичної точки зору. Наприклад, керівник ансамблю бального танцю запропонувала гуртківцям уявити виконання „Вальсу" членами ансамблю на дискотеці. Це стало приводом до обговорення теми „Сценічна і глядацька культура" в зацікавленій атмосфері діалогу. Щедра оцінка - заохочувальний прийом для невпевнених в собі дітей. Оцінюємо словом, інтонацією, жестом, Використання цього прийому підбадьорює гуртківців, створює позитивний емоційний настрій, стимулює процес навчання. На цьому тлі найменші успіхи дитини помічаються, авансуються майбутні успіхи, підтримується інтерес дитини до занять. Для учня з завищеною самооцінкою „щедру оцінку" слід застосовувати обережно і помірковано. Дитяче журі - керівник дає можливість гуртківцям не тільки оцінити роботу товаришів, але й розвивати вміння дітей аналізувати, відбирати вагомі критерії оцінки, обґрунтовувати свої висновки. Цей прийом широко використовується у гуртках декоративно-приладного напрямку, коли в колективі обговорюють, які роботи надати на виставку. Здивуй - цей прийом перегукується з прийомом „Фантастичне припущення" - керівник знаходить таку точку зору, при якій буденне стає дивовижним. Цей прийом збуджує увагу дітей не тільки на заняттях, але й може мати „пролонговану" дію впродовж тривалого часу після заняття, чим більш частіше і різноманітніше він застосовує саме цей прийом. Ідеальна оцінка - учням пропонуються самим поставити собі оцінки за виконану роботу, за підсумками одного заняття. Це показовий прийом з точки зору оцінки вимогливості керівника до гуртківців. Як правило, критерії оцінювання учнів орієнтовані на рівень вимог керівника, і це може стати приводом для роздумів керівника щодо корекції своєї роботи. Рейтинг - завершуючи роботу, гуртківець сам ставить собі оцінку. За ту саму роботу оцінку ставить і керівник. Цей прийом зорієнтовує дітей на правильні критерії оцінювання роботи (right - від англ. - правильно) і привчає до регулярного оцінювання своєї праці. Приваблива мета - перед гуртківцями ставиться проста, розумна і приваблива для них мета, досягаючи якої вони опановують навчальні завдання, що запланував педагог. „Приваблива мета" може бути розрахована на одне заняття, на певну частину заняття, на один вид роботи тощо. Навчи іншого - кожен гуртківець має змогу виступити в привабливій для себе ролі вчителя, наставника. Це активізує гуртківців, заохочує їх до сумлінного виконання навчальних завдань. Іноді пояснення товариша сприймаються більш прийнято, ніж пояснення керівника. Хто краще - момент змагання, як засіб активізації уваги, навчальної активності завжди був дієвим. Форма проведення змагання віддається на розсуд керівника. Змагання „Хто краще" може бути присутнім в роботі гуртка як окремий момент заняття, а може стати формою проведення всього заняття, як підбиття підсумків, вивчення цілої теми, опанування всього концертного номеру. Роби, як я - з першого погляду виконання будь-яких дій чітко за керівником або призначеним керівником гуртківцем не несе в собі елементу творчості - механічно та обіграна ситуація щодо повторення дій, рухів стане для учнів цікавою. (Наприклад: уявити, що ви перед дзеркалом, а в якості „дзеркала" виступає керівник або гуртківець, Або обіграти ситуацію з кінозйомкою - всі дії фіксуються в уповільненому темпі.). Точка зору - привчає гуртківців аналізувати, оцінювати, аргументувати свої думки. В гуртках образотворчого і декоративно-прикладного напрямку цей педагогічний прийом найбільш широко вживаний. Він стає в нагоді при обговоренні закінчених робіт, при оформленні виставок. Іноді керівники обігрують цей прийом, поділивши групу на два табори опонентів, які по черзі висловлюють свою думку. Застосування цього прийому сприяє розвитку комунікативних навичок у дітей, вчить логічно вибудовувати аргументи, культурі спілкування.
Оформлення конспекту гурткового заняття Тема заняття:____________________________________________________________ . Освітньо-виховні завдання:_______________________________________________ . Навчальна мета: 1. Забезпечити засвоєння знань про..____________________________ . 2. Узагальнити знання учнів про... _____________________________ . 3. Продовжити формувати уявлення про основні біологічні явища: 3.1. пристосування організмів до середовища життя; 3.2. взаємозв'язок будови та функцій; 3.3. удосконалення будови та життєдіяльності у процесі історичного розвитку. Розвивальна мета: 1. Розвивати творчу активність, пізнавальні інтереси учнів. 2. Продовжити формувати вміння:
3. Поглибити знання про... Виховна мета:
Терміни та поняття (у тому числі додаткові до цієї теми): ________________________________ . Міжпредметні зв'язки: ______________________________________________________________ . Тип заняття (засвоєння нових знань, умінь та практичних навичок; формування вмінь та навичок; застосування вмінь та навичок; узагальнення; комбінований): ______________________ . Форма заняття: ____________________________________________________________________ . Методи та прийоми:
Обладнання: таблиці, плакати, саморобні посібники, ксерокопії, схеми, моделі, муляжі, гербарії, живі рослини, тварини, технічні засоби навчання, роздатковий матеріал, діаграми, демонстраційний матеріал, виставка літератури). Хід заняття
|
|
Copyright MyCorp © 2024 |