Шановні вчителі!
Книжковий фонд шкільної бібліотеки поповнився новими цікавими виданнями. Це книги серії «Велика ілюстрована енциклопедія», «Абетка духовності» А.Мовчун, Абетка туриста, Хрестоматії для додаткового читання, книги поета-земляка Л.І.Покусай та інші. Ця література допоможе вам при підготовці та проведенні уроків, позаурочній діяльності. Вони мають сучасне поліграфічне оформлення та екологічне маркування.
Запрошуємо на презентацію нових надходжень та чекаємо у бібліотеці!
Книга - твій друг і порадник
Мета: виховувати у школярів бережливе ставлення до книги, інтерес до літератури і читання.
Методичне забезпечення: книги, вислови видатних людей про книги, новинки дитячої літератури, книжкова виставка «Що за диво – ці книжки».
Обладнання: виставка дитячих книжок, виставка ілюстрацій, виконаних дітьми.
Планування роботи: 1. Видатні люди – про книгу.
2. Збереження книг.
3. Що читати? Що читаємо ми?
4. Вікторина «Любіть книгу всією душею!»
І. Мотивація діяльності.
Бібліотекар: Слово, мова, книга… Без них не можна уявити нашого життя. Вони несуть світло знань, дають людям можливість почути одне одного і порозумітися. Хоча слово, мова, книга з’явилися в різний час, але вони взаємопов’язані. Без слова немає людської мови, а без мови – книги.
ІІ. Видатні люди – про книги.
Книга – одне з найбільших див, створених людиною. З книги ми дізнаємося про минуле, сьогоднішній день, вона веде нас у захоплюючу подорож до Країни знань.
Книг існує незліченна кількість. Вони дуже різні: і великі, і малі, з малюнками і без… Чому так багато книг? Мабуть тому, що вони потрібні всім: і малюкам, і школярам, і дорослим. Недаремно народ каже, що людина без книги – як криниця без води.
Понад тисячу років тому князь Володимир Великий сказав, звертаючись до всіх учнів у школі, яку відвідував: « Учіться, діти, знайте, що хто читає книги, той здобуває справжнє щастя. Книга – це найбільший скарб для людей…» Діти , книга – це справжнє джерело знань усіх поколінь і наш розум без книги, як птиця без крил.
Зверніть увагу на вислови відомих людей про книгу та її значення у житті людини. Ними прикрашено приміщення бібліотеки. Послухайте їх ,будь ласка, поміркуйте над ними. (зачитування висловів відомих людей про книги)
Також є безмежна кількість народних висловів, прислів’їв, приказок про книги та читання. (читання приказок зі стендів, якими оформлена бібліотека та тих, що підготували діти самостійно)
Книга – маленьке віконце, а через неї весь світ видно.
Хто більше читає, той багато знає.
Людина без книги як криниця без води.
Золото добувають із землі, а знання – з книг.
Книга – твій друг і порадник.
ІІІ .Збереження книг.
В усіх країнах світу розвинена поліграфія, видають великими накладами книги, атласи, словники, довідники, енциклопедії тощо.
Найбільша у світі книга знаходиться в Державній бібліотеці в Німеччині (Берлін). За «Книгою рекордів Гіннеса», - це гігантський атлас вагою 120 кг. Виданий він 1661 року і має розмір 170х 110 см.
Перлиною слов’янської поліграфії вважають байки Крилова, надруковані 130 років тому. Ця книга трохи більша ніж звичайна марка.
- Яка книга практичніше ? (Міні-видання дозволяють економити купу паперу. На думку фахівців, кожен тираж звичайної книги – це декілька гектарів хорошого лісу)
- Де зберігаються книги? (Бібліотека, книгосховище)
Найменша бібліотека світі – в Індійському місті Амрістарі. У ній зберігається одна книга. Найбільша в світі бібліотека – в Москві. У ній нараховується понад 36 мільйонів книг, написаних 247 мовами народів світу.
ІV. Що читати? Що читаємо ми?
Які книги найкращі? Ті, що видаються у світі найчастіше. Багато з них увійшли до шкільної програми курсу світової літератури. Поміж них – найпопулярнішими є перекладені твори Уолта Діснея. Так, за один рік вони видавались 284 рази. На другому місці – твори Жюля Верна – видавались 205 разів; казки братів Грімм – 161 раз, Г.Х. Андерсена – 149 разів.
Всі читають урочисто, і безвусі, й вусачі.
Скільки мешканців у місті, скільки в місті читачів!
(огляд і аналіз читацьких формулярів, визначення найактивнішого читача)
V. Вікторина «Любіть книгу всією душею!»
- Необхідно продовжити почате прислів’я.
*Книги читати - ……(усе знати)
*Ученому світ, а невченому -…..(тьма)
*Книга – твій друг, без неї як без….. (рук)
А тепер відгадайте загадки!
*Біле поле, чорне насіння, хто його сіє , той розуміє.
*хто говорить мовчки?
*Язика немає – розуму навчає.
- Дайте відповіді на запитання.
- Назва великого зібрання творів Т. Г. Шевченка.
- Назвати ім’я Шевченка.
- Пригадати якнайбільше назв книжок, що складаються лише з імені героя ( Дюймовочка, Катерина)
- Назвати твори літератури, назви яких містять числа (Чотири мушкетери, Чотири танкісти і пес)
- Як називають ті книги, якими ви користуєтесь на уроках (підручники)
- Із яких матеріалів, крім паперу, виготовляють книги? (берести, шовку глини, шкіри)
(підбивають підсумки вікторини, визначають переможців, спілкування закінчується ознайомленням та розглядом книжкових виставок, що розміщені в бібліотеці та книжкових ілюстрацій, виконаних дітьми
Шановні вчителі!
В цьому році Україна відзначає 200-річчя з дня народження видатного українського письменника, художника, мислителя Тараса Григоровича Шевченка.
Пропоную вашій увазі матеріали книжкової виставки
Паспорт
книжкової виставки
Найменування виставки: Є в Шевченка народження дата,
дати смерті в Шевченка нема!
Мета підготовки: вивчення і популяризація спадщини видатного сина українського народу Тараса Григоровича Шевченка, розкриття його величі і безсмертя, виховання любові і поваги до Великого Кобзаря.
Читацьке призначення: вчителі, батьки, учні 5-11 класів.
Місце розташування: шкільна бібліотека, І поверх.
Тривалість експонування: березень 2013- березень 2014.
Хронологічне охоплення джерел: 1992-2014 роки.
Тематичні розділи:
1. Ми чуємо тебе, Тарасе, крізь століття!
2. Літературна спадщина Тараса Шевченка.
3. Шевченко - художник.
4. Феномен Тарасового слова!
Додаток: фотографія виставки.