Мета:
розширити знання учнів про книгу як історичну пам’ятку людства; сприяти
виховання культури читання в родині; дати інформацію про цікаві новинки
української літератури, що надійшли до шкільної бібліотеки; виховувати любов та
повагу до української книги, читання, бережливе ставлення до неї.
Обладнання:
виставки книг» Знайомтесь: новинки в шкільній бібліотеці», «Кращі книги –
дітям».
Х І Д
З А Х О Д У .
1. Відкриття заходу.
Книга – учитель, книга –
наставник,
Книга – близький наставник і друг.
Розум, ніби струмок , висихає,
Якщо ти випустиш книгу з рук.
Добрий день, любі діти! Українську книгу
називають джерелом знань, скарбницею людської мудрості, великим дивом, що
відкриває двері у світ науки, культури, мистецтва… З нею можна поринути у
далеке невідоме минуле, зрозуміти сучасність, розкрити таємницю людської душі,
пізнавати істину…
Це – книга. Невелика прямокутна річ, яку так
легко взяти в руки.
Розкриваємо її та… Знову починається мандрівка
– серйозна та важка, яка вимагає зосередження. Ця зустріч з книгою спонукатиме
вас до роздумів, а може навпаки, стане доброю нагодою до відпочинку й розваг,
розвеселить читача жартами й цікавими пригодами.
Вашим найнадійнішим другом, помічником,
порадником і джерелом мудрості є книжка. Жодні засоби інформації не можуть
замінити її. Думки, пробуджені книгою, є мовби добре обробленим полем, на яке
насіння знань падає, проростає, дає урожай.
З прадавніх часів, відтоді як людство
винайшло писемність,
книга стала необхідною, як життєдайна вода,
для всього, що народжується і зростає на нашій квітучій планеті. Тому до неї, в
усі часи ставилися з неабияким трепетом та пошаною. А як же тепер, коли стрімке
ХХІ століття несе величезний потік інформації з інших джерел? Радіомовлення,
телебачення, мережа Інтернет – усе це також набуло в сучасному світі неабиякої
ваги. Без цього вже неможливо обійтися. У планах на майбутнє – створення медіа
тек у бібліотеках. Це , звичайно, дуже добре, відкриються нові можливості для
доступу до інформації, стане значно легшим її пошук. Але книга як цінність
духовна, як цінність моральна і інтелектуальна, як джерело навчання дітей не
можна и втратити ні своєї виховної ролі, ні свого значення для людського
суспільства, бо навіть у століття високих технологій людина не може обійтися
без читання.
2.
Виступ сільського медичного працівника.
( фельдшер інформує про важливість
дотримання правил гігієни зору під час
читання)
Зір відіграє важливу роль у всіх видах
трудової діяльності людини та є необхідним, тому його слід берегти. Для
попередження порушень зору дітям потрібно дотримуватись ряду гігієнічних правил
( медпрацівник розповідає про правила гігієни зору та відповідає на
запитання, дає стислі консультації).
3.
Виступ шкільного бібліотекаря.
Бібліотекар інформує про роботу бібліотеки,
спрямовану на розвиток читацької активності учнів; демонструє видання з
книжкових виставок, надає рекомендації щодо комплектації дитячих бібліотек
вдома
4. Книжкова вікторина
Присутні об’єднуються в дві команди і за кожну правильну відповідь отримують один
бал.
І тур
З яких творів ці рядки?
1. Село
на нашій Україні – неначе писанка село…
«Княжна»
Т. Шевченко.
2. Еней
був парубок моторний і хлопець хоч куди козак…
«Енеїда» І.
Котляревський.
3. Я
візьму той рушник , розстелю наче долю..
«Пісня
про рушник» А. Малишко
4. Ой
вишеньки-черешеньки, червонії, спілі, чого ж бо ви так високо виросли на гіллі…
«Вишеньки» Л.
Українка
Запитання
1.
Як у слов’янській абетці називалась
буква А ? (Аз)
2.
Який слов’янський князь заснував велику бібліотеку в церкві святої Софії?
(Ярослав Мудрий0
3.
За яку ціну дід купив козу-дерезу? (за три копи)
4.
Скільки звіряток влізло в рукавичку?
(сім)
5.
Як звали героя українських казок з
булавою? (Котигорошко)
ІІ тур
Закінчити приказки про книгу
1.
Книги – міст у ….(світ знань)
2.
Золото добувають із землі, а знання з ….(книжок)
3.
Хто багато читає, той багато…(знає)
4.
Книги – ключ до …(знань)
5.
Дім без книги – день без…(сонця)
6.
Книга вчить як на світі…(жить)
ІІІ
тур
Книга в
бібліотеці ( читачі відповідають на
питання).
1. Як називаються письменники, які пишуть для дітей? (дитячі)
2. Люди , які пишуть вірші, називаються….(поети)
3. Хто ілюструє книгу?
(художник)
4. Хто автор казки «Рукавичка» (народ)
5. Як називають заклад, у якому зберігають книги? (бібліотека)
6. Як називають книги, за якими учні вивчають навчальні
предмети? (підручники)
7. Де створюють книги? ( у друкарні)
8. Кого називають Кобзарем українського народу? ( Т. Г. Шевченка)
ІІІІ тур
Визначення
переможців в конкурсі «Кращий читач шкільної бібліотеки»
Нагородження грамотами відбувається в супроводі урочистої
музики.
Також закінчилась
і наша вікторина. Зараз підрахуємо бали і дізнаємось, яка команда перемогла.
5. Підсумки заходу, слово бібліотекаря.
Мабуть, немає
такої людини, яка б не зверталась до книги під час навчання або відпочинку, для
пошуку нової необхідної інформації та просто для розваги. Нині важко собі
уявити особистість – робітника, службовця, бізнесмена, студента без особистої
бібліотеки, без книг, журналів, газет. У народі кажуть: «Хто багато читає – той
багато знає».
Кожній людині потрібні книги з різних причин:
одній – для навчання та роботи, іншій – для підвищення власного культурного
рівня чи просто цікавого проводження часу. Але всьому людству книги просто
необхідні.
Я сподіваюсь, що всі присутні поділяють цю
мудру думку. І на згадку про цей калейдоскоп , який відбувся, отримайте ці
пам’ятки. Вони стануть вам у пригоді. На завершення хочу побажати вам, юним,
допитливим, старанним! Сміливо пірнайте в глибини наук, і ви обов’язково
знайдете свої « дивної перли». А хто володіє перлами, той багатий. Це
багатство, яке у вогні не горить та у воді не тоне, якого ніхто не може
відібрати.
|